درگیری ها در مصر ادامه دارد (شب گدشته را شب خونین مصر نامیدند)
 
jomjome
 
 

 



در حالی که رهبر اخوان المسلمین اعلام کرد تا زمان بازگشت محمد مرسی به میان طرفدارانش، آنها در خیابان باقی خواهند ماند، جنبش نجات ملی نیز از مردم خواست برای دفاع از انقلابشان در خیابان ها تجمع کنند.


به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرنگار شبکه تلویزیونی «الجدید» اعلام کرد: مصر عرصه رویارویی و درگیری بود. در میدان ها و خیابان های شهرهای مختلف مصر دو گروه طرفدار و مخالف محمد مرسی تظاهرات کردند.

به گزارش این شبکه، در حالی که مخالفان گروه اخوان المسلمین در میدان التحریر و اطراف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه تجمع و از ارتش و نیروهای مسلح تشکر می کردند، حامیان اخوان المسلمین در اطراف مسجد «رابعه العدویه» در شرق قاهره، اطراف دانشگاه قاهره و در برابر مقر گارد ریاست جمهوری تجمع کردند.

خبرنگار این شبکه افزود: احمد الطیب، شیخ الازهر، خواستار آزادی محمد مرسی و پخش برنامه های شبکه های تلویزیونی دینی شد. در همین حال، گروه اخوان المسلمین خبرها درخصوص بازداشت محمد بدیع، رهبر اخوان المسلمین و عصام العریان از رهبران این گروه را تکذیب کرد.

محمد بدیع، در جمع حامیان خود در رابعه العدویه گفت: «میلیون ها نفر تا بازگشت محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب، به میان ما در میدان ها باقی خواهیم ماند.»

به گزارش این شبکه، با وجود اینکه ارتش مصر  بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی و آشتی و نیز رعایت حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز تاکید کرد، درگیری هایی بین نیروهای ارتش با اسلام خواهان روی داد. اسلام خواهان تلاش کردند مرکز گارد ریاست جمهوری را در منطقه «مصر جدید» در شرق قاهره تصرف کنند.

 خبرها و گزارش ها حاکی از کشته شدن سه نفر است، اما یک سخنگوی نظامی اعلام کرد ارتش تیراندازی نکرده است بلکه از گلوله های صوتی و گاز اشک آور استفاده کرده است.

از سوی دیگر، جبهه نجات ملی از مردم خواست برای دفاع از انقلاب سی ژوئن که در جهت تحقق اهداف انقلاب بیست و پنج ژانویه روی داد در خیابان ها تجمع کنند.

جنبش شش آوریل به رهبری احمد ماهر نیز تاکید کرد که لازم است محمد البرادعی، رئیس حزب الدستور، سمت نخست وزیری دولت را در دوره انتقالی کنونی برعهده گیرد.

از سوی دیگر، در حمله فعالان اسلامی مصری به یک مرکز پلیس و برخی مراکز نظامی در منطقه سینا یک نظامی مصری کشته شد. منابع امنیتی اعلام کردند که در حمله به یک مرکز ایست بازرسی در منطقه شمالی سینا یک نظامی مصری نیز زخمی شد.

به گزارش این شبکه، در این شرایط گذرگاه رفح تا اطلاع ثانوی بسته اعلام شد. در همین حال، عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر، با صدور بیانیه ای قانون اساسی مجلس شورا را منحل اعلام  و رئیس جدید دستگاه های اطلاعاتی را منصوب کرد.

عبدالمجید محمود، دادستان پیشین مصر پس از بازگشت به سمت خود از فعالیت در این سمت عذرخواهی کرد و خواستار بازگشت به کرسی قضاوت شد.

در سطح بین الملل نیز، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، از مشاروان امنیتی خود خواست اوضاع مصر را بررسی کنند و اعلام کرد که نیروهای مسلح مصر باید هرچه زودتر قدرت را به دولت مدنی منتخب واگذار کنند و از روی آوردن به خشونت پرهیز کند.

در همین حال، ژاپن به اتباع خود درباره سفر به مصر هشدار داد. اتحادیه آفریقا نیز عضویت مصر را در این اتحادیه به حال تعلیق در آورد.

سخنگوی دادستانی کل مصر از سمت خود استعفا کرد

قاضی مصطفی دویدار به درخواست حامد عبدالله رئیس شورای عالی قضات مصر از سمت خود استعفا کرد.

دویدار تنها سه ماه در سمت سخنگوی دادستانی کل حضور داشت و بیشتر تصمیمات دادستان کل را ابلاغ می کرد اما پس از آنکه دادگاه تجدید نظر بقای طلعت عبدالله در سمت دادستانی کل را خلاف قانون دانست از سخنگوی او خواسته شد از سمت خود کناره گیری کند.

به گزارش پایگاه خبری محیط، حسن یاسین جانشین معاون دادستان کل نیز به دلیلی که برای استعفای مصطفی دویدار گفته شد از سمت خود استعفا کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 15 تير 1392برچسب:, :: 5:13 بعد از ظهر :: توسط : ali

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان jomjome و آدرس jomjome.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 6721
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1